X
تبلیغات
دیدگاه

دیدگاه
نظرگاه های اولیای دانش آموزان دبستان دخترانه عدل ( منطقه3تهران )
قالب وبلاگ
  
[ یکشنبه بیست و نهم خرداد 1390 ] [ ] [ ] [ ]
[ یکشنبه بیست و نهم خرداد 1390 ] [ ] [ ] [ ]
[ دوشنبه بیست و سوم خرداد 1390 ] [ ] [ ] [ ]
[ جمعه سیزدهم خرداد 1390 ] [ ] [ ] [ ]
 

***فصل تابستان و تعطیلى مدارس، بهترین فرصت براى مسئولان مدرسه است تا دستى به سر و روى كلاس ها بكشند ولى آیا بهترین نحوه چیدمان نیمكت ها و وسایل و بهترین راه براى تزئین و زیباتر كردن كلاس ها، همانى است كه در سال هاى گذشته اجرا شده است .

ظاهر كلاس درس باید آن را براى دانش آموزان جذاب و كاربردى جلوه دهد. مسائلى مانند نحوه چیدن وسایل، كیفیت نورپردازى، شكل میزها و راحتى صندلى ها نیازمند توجه و دقت ویژه اى است و ظاهر هر كلاس برحسب پایه تحصیلى، نوع درس، نیازهاى دانش آموزان و شیوه تدریس و اهداف آموزشى معلم باید متفاوت از یكدیگر باشند. در واقع كلاس درس همانند صحنه تئاتر است كه براى نمایش دادن استعدادها و توانایى هاى دانش آموزان باید از طراحى صحنه قابل توجهى برخوردار باشد. زمانى كه چشمان بچه ها هرازگاهى به جاى تخته و معلم دور در و دیوار كلاس مى چرخد، پوسترهاى نصب شده، بوردها و تزئینات دیوارها اگر هماهنگ و متناسب با درس انتخاب شده باشند به جاى آنكه حواس او را پرت كنند، به او انگیزه مى دهند تا دوباره به معلم و درس ارائه شده توجه كند. به همین خاطر نحوه تزئین كلاس ادبیات فارسى باید با كلاس ریاضى متفاوت باشد.
 یكى از مشکلات مهمی كه در بسیارى از كلاس هاى درس وجود دارد تعداد دانش آموز بیشتر از ظرفیت كلاس ها است(زیرادبستان بدون منطق و غیرقانونی به ثبت نام دانش آموزان مناطق دیگر میپردازد). هر دانش آموز باید بتواند به راحتى روى نیمكت بنشیند و بدون آنكه بازوهایش مرتب به پهلوى بغل دستى اش بخورد یا مرتب مجبور باشد براى گرفتن جاى بیشتر او را هل دهد، فعالیت هاى درسى اش را انجام دهد. زمانى كه دانش آموز فضاى كافى حتى براى كمى جابه جایى نداشته باشد، دچار اضطراب و بى قرارى مى شود و در نتیجه كارآیى اش پائین مى آید.
یكى دیگر از باورهاى غلط این است كه تصور مى شود دانش آموز خوب كسى است كه در تمام مدت كلاس ساكت و بى حركت بنشیند و به معلم و تخته چشم بدوزد. در حالى كه بسیارى از كارشناسان آموزشى معتقدند دانش آموزان براى یادگیرى بهتر تا حدى احتیاج به حركت و تغییر وضعیت دارند. یك باور اشتباه دیگر این است كه تصور مى شود نشستن روى نیمكت هاى سفت و سخت موجب مى شود دانش آموزان بهتر درس را یاد بگیرند. در حالى كه در این وضعیت حدود ۷۵ درصد وزن بدن توسط نشیمنگاه كه مساحت كمى دارد تحمل مى شود و این فشار زیاد روى استخوان ها و بافت ها احساس درد، خستگى شدید و ناراحتى را براى دانش آموز در پى دارد. بنابراین او مرتب مجبور است براى تعدیل این فشار روى نیمكت جابه جا شود. در حالى كه اگر به جاى نیمكت هاى سفت و چوبى یا آهنى، از صندلى هاى راحت ترى استفاده شود، دانش آموزان مى توانند راحت تر بنشینند، بهتر به معلم توجه كنند و در نتیجه یادگیرى شان افزایش یابد.

[ یکشنبه یکم خرداد 1390 ] [ ] [ ] [ ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

وقتي همه مثل هم فكر كنيم، آنگاه هيچ كس فكر نميكند. (سقراط )


هدف این وبلاگ ایجاد ارتباط بین اولیای دانش آموزان و مربیان و مسئولین دبستان وارائه نظرات و پیشنهادات آنان در راستای ارتقائ سطح آموزشی و پرورشی و تربیتی دبستان میباشد.
چت باکس
امکانات وب